torsdag 17 februari 2011

Bloggtips :)

Nu kommer jag med lite mer bloggtips :) Idag kör jag kategori: Starka tonåringar!

_____________________________________________________________
Jag börjar med Beatrice blogg. Hon skriver om sitt liv som cancersjuk tonåring. Hon har besegrat cancern men man vet ju aldrig om den kommer tillbaka. Beatrice lever inte ett vanligt tonårsliv men det jag gillar är att hon ändå ser framåt och har mål som jag tror hon kommer nå :)

__________________________________________________________________

Sen vill jag tipsa om två bloggar som handlar om unga mammor.

Jag ligger ju lite på gränsen till ung mamma och "vanlig" mamma om ni förstår. Så lite känner man det här att folk har fördomar om att vi inte kan lika bra. Men för mig är åldern bara siffror. Sen finns det ingen som kan vara redo för att ha barn. För har man inga barn så vet man inte vad det handlar om. Sen kan fördelen med att man gått ur skolan och skaffat jobb att man slipper tänka lika mycket på det ekonomiska. Men pank eller rik, ung eller gammal. Det spelar ingen roll för man kan vara en bra mamma vilket som :)

-

Fanny och hennes lilla son Theo har jag träffat 2ggr nu :) Hon är en jätte bra mamma och person :) Önskar henne all lycka till och hoppas vi ses igen :)

Fanny är 16år och blev mamma för exakt 2måndersen idag :) Hon har inte bloggat sålänge på denna bloggen men är kul att följa någon från början tycker jag :)

www.fannysjogestam.blogg.se


-
Sen är det Janina som också blev mamma när hon var 16år fast det var 2008. Jag har följt hennes blogg ett tag nu och tycker det är den mysigaste mammabloggen jag läst. Hela deras lilla familj på 3 verkar ha det så bra :) läs och njut :)

______________________________________________________
Tycker som sagt dessa 3 tjejer är starka som klarar av sitt ovanliga tonårsliv. Jag kan inte sätta mig in i Beatrice liv, men som mamma kan jag säga att jag aldrig skulle klara av att bli mamma vid 16år. Så jag ser upp till dom! :)

2 kommentarer:

  1. Oj vad fint skrivet och roligt att du tycker så mycket om min blogg! :)

    SvaraRadera
  2. Aaw :D Hoppas verkligen vi också ses snart igen! =D Du är också en grymt bra mamma ska du veta Amanda!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogglista.se Blogifer Blog Toplist