torsdag 17 februari 2011

skryt inlägg ;)


Man måste väl få skryta lite om Elvira idag ;) Vi var på BVC idag och då säger man vad som lärt sig osv för att man ska se om barnen utvecklar sig som dom ska.
Å dom nya sakerna som Elvira kan å har kunnat sen ½månad å vissa saker ännu tidigare tillbaka är:
* klappa händerna
* vinka hejdå (om någon annan vinkar)
* ta upp saker med tummen och pekfingret
* flytta en sak från ena handen till den andra
* hålla en sak i varje hand och slå dom ihop (nästan som klappa händerna fast med föremål i handen)
å dessa sakerna brukar barn vanligtvis börja med vid ca 10 månaders åler och Elvira är 8½månad :) Hon börjar lite lätt försöka stapla klossar men går inte så bra. Nu låter jag säkert som om min dotter är såååå bra och alla andra ungar kan inget. Men så är det inte. Bara stolt över henne att hon gör så mycket framsteg. Vilken mamma är inte stolt över sina barn när dom lär sig något nytt. Bara det att Elvira älskar musik och dansa till den gör mig så glad :) Å hon på BVC sa till mig att jag hade all rätt att sträcka på ryggen ;) haha
Kommer även vara kul att läsa detta inlägget om några år :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogglista.se Blogifer Blog Toplist