onsdag 1 september 2010

LCHF dag 3

3 dagen av LCHF är igång. Dock blev det fusk igår och kommer bli lite ikväll. Men är så svårt att hålla sig med sockret när man börjar samtidigt som lingonveckan. Sockerbehovet är så himla stort för mig då. Så blev lite cola och glass igår. Ja å några kakor eftersom svärmor fyllde igår. Ikväll blir det stuvadekantareller som ska på några skivor franska och sen in i ugnen. Sen imorgon ska vi till min mormor på kvällsmat för hon fyller. Hennes mat kan jag bara inte säga nej till. Så blir mjukstart denna veckan och börjar riktigt nästa vecka.


Idag åt jag iaf 1pkt bacon till frukost och massa god mjölk (som vanligt) ;) sen till middag blir det coleslaw (stavning?) med skinkinnanlår :) MUMS!!!

3 kommentarer:

  1. Men du, det är inte bra att dricka för mkt mjölk på LCHF, mycket kolhydrater i det du... men det vet du kanske...

    SvaraRadera
  2. Jag gjorde et förra gången också funkade jätte bra för mig! Visste inte det faktiskt! Är det olika från mjölk till mjölk, märke och så?

    SvaraRadera
  3. Nja det är väl så att man generellt (men det är väl bara enklast) att man sätter nån gräns på ca 20g kolhydrater om dagen och i mjölk är det cirka 5 g kolhydrater per 100 g vilket ger dagsbehovet av kolhydrater på 400 g och detta kan med grova mått motsvara drygt 4 dl, vilket då är ungefär 2 små glas mjölk. Många som kör LCHF undviker stora mängder mejeriprodukter då det smyger in många kolhydrater i det... men har du en metod som funkar så kör på den.. jag klarar inte mkt mjölk och jag har kört LCHF sedan feb -09...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogglista.se Blogifer Blog Toplist