tisdag 14 september 2010

vilken vändning!

Efter allt bra igår morse gick det inte riktigt som planerat! Elvira bara skrek. Tror det är maten som gör att hon får ont i magen. Jag kan inte lägga ner henne, det ända som hjälper är när jag bär henne över axlen och går samtidigt. Testade ändå att lägga henne i sängen för att se om hon ville sova. Men on tar i för kung och fosterland och skriker ännu värre. Mitt i det skriket hör jag ett annat skrik. Det är våran katt Jens som skriker. Han skriker och jamar smärtsamt lite åt mig. Sen ställer han sig och ska spy i SOFFAN! så snabba ryck med unge på axlen skeppar jag ner han till golvet där han spyr. Ut med katten och fixa papper. Efter många om och men fick jag upp allt.


Med en fortfarande skrikande Elvira ringer jag till mor och far, inget svar!
Ringer mammas mobil, inget svar
Ringer pappas mobil, inget svar
Ringer hem igen, inget svar
Ringer pappas mobil, min farbror svarar?!

Då visade det sig att pappa tappen sin mobil i min farbrors bil dagen innan. Som tur var va dom nära varandra så han åkte till pappa och lämnade den.

Så pappa ringer upp och jag förklarar att jag måste ha hjälp innan jag går under. Tar ju på ryggen och humöret än del. Pappa kör direkt. Efter lite missförstånd om maten kom han tillslut med rätt. Jag matade Elvira och sen började det brakaloss i brallan och i munnen. Men fortfarande hade hon väldigt ont. Men efter att fått lite mer mat innan läggdag la jag henne i hennes säng och hon somnade direkt. Vilken kväll var helt slut efter det! Får vi hoppas att den nya maten gör susen för magen :)

1 kommentar:

  1. Stackars viris:( stackars jens:( och stackars amanda:( inget kul när det är så:(

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogglista.se Blogifer Blog Toplist